其實在生意場上 ,蠻難得碰到說話很直的客戶


Excellent 是一家非常小的客戶 ,小到我都忘記他的存在了,因為他也沒下過單,只會哭夭而已


不過我是永遠會記得他寫了一篇讓我覺得很好笑的email


當然看到公司主管眼裡這是讓他們笑不出來的啦~


===========================================================


From: Dale Yang


Cc: evita

Sent: Sunday, March 19, 2006 9:34 PM

Subject: Re: URGENT!: " 2006 Convention Tab", HME-16363, revision request



Dear Marian,

 

Evita will e-mail you to see the image as soon as it is ready. Sorry let you wait so long. Something is really hard to push. 

 

Marian,  I will resign the job and leave tomorrow. Evita will replace me to handle your account from now on. Her e-mail address is evitachang@xxxxxxxxxxx

 

Best regards,
Dale (DM Taiwan)

 

 

以上是呆兒去年離職前匆忙發出的信 ,其實我也不知道這人到底要幹麻~~

結果這家小客戶就很直接的回信了

 

 



To: Evitachang

Sent: Monday, March 20, 2006 11:02 AM

Subject: Fw: URGENT!: " 2006 Convention Tab", HME-16363, revision request



Hi, Evita:

 

I am told that Dale will not be with your company any longer starting tomorrow.

 

So far every person in your company I have contacted since last year has all resigned, there are 4-5 persons in total I believe, is there anything wrong with your company? should I continue business relationship with your company? I need to know whether or not I can see the image of the 3rd sample I am stilI waiting for, as I can not let this jeopardize our business with our customer here. I am very nervous about this now.

 

Thank you

Marian

 

哈哈哈~~~看了他的回信我真是快要笑死了

終於有客戶會說出真心話呢!

雖然他的確是還蠻討厭,不過能夠在半年內判斷出DM是個有問題的公司也是一件不簡單的事,

哎...我是很贊同他的論點啦!

不過基於我還要領人家的薪水,總是也得虛情假意的回他一些廢話

說這些廢話是我的專長~也不是啥難事,

難的是我想要神不知鬼不覺的把它弄走

讓他不要再下單了,我也少一個麻煩......

不過呢!!!

這客戶不到一個月的時間就終結在我的手上了~真是稱了我的意

但是他竟然還有email到我們外廠去稱讚了我一下..

這下子我又發現我的另一外個專長

===>讓客戶對我很滿意,不過怎樣也不會再跟我們下單!!!哈哈~~

 

這是啥奇怪的專長呀???
arrow
arrow
    全站熱搜

    miniwei 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()